fbpx

Za tých pár rokov, čo leziem, bol tento rok niečím výnimočný. Na lano som bola naviazaná iba s ženskou parťáčkou.

Prvá túra bola s Katkou na Malé Solisko. Bola celkom kosa a šlapania nad očakávanie. Prvá dĺžka v platni je trošku podhodnotená. Potom je to také motanie sa trávou prerastenej žule. Na vrchole nás zahalila hmla, tak sme cestu radšej zlanili späť pod stenu.

Druhý výjazd bol na Popradseké pleso. Sme tri baby a svižne vykračujeme do Rumanovej doliny pod Malý Ganek. Nikde nikoho. V tomto kúte Tatier je až neobvykle ticho a samota je tu ako doma. Trochu mám problém zorientovať sa pod stenou, tak ma Katka naviguje. Po prvej dĺžke je línia logická. Musím uznať, tak v pevnej skale som už dávno neliezla. Kútiky, stienky, komíniky, trochu strachu, ale pasia z lezeckých krokov. Baby za mnou lezú ako na bežiacom páse. A tak dávame ešte jednu cestu. Opäť ma Katka naviguje, bo som z prvej dĺžky musela zlaniť. Potom už ide všetko ako po masle. Plesová sezóna V+ a Hlava anakondy V- môžu ísť do denníčku.
Nedeľné doobedie patrilo Galérií Ostrvy. S Katkou som si vyliezla ďalšiu mesačnú cestu. Kút v prvej dĺžke ma milo prekvapil, samý stup a chyt. V tretej dĺžke je pekná platňa. Bohužiaľ si vypýta línia aj svoju daň v trávach.

Na THT 2020 sa vraciam pod stenu Malého Gánku s Vierkou. Od Katkinho odporúčania vyberám Bič plieska na konci VI+. Ani túto cestu som úplne netrafila a musím skonštatovať, že farebné čiary vyznačené na stene je ako sprievodca nedostačujúci. Jednoznačne chýba topo!!! Takže som čiastočne liezla Posledného pankáča VI+. Každopádne aj tento krát som si skalu užívala plnými dúškami.

Druhý deň visia mraky nad nami. Sme opäť tria ja som v role lídra. Ideme na Ihlu v Ostrve. Aby sme si trošku zaliezli, natiahnem prvú dĺžku v augustovej. Tá končí na rampe, rovno pod ihlou. Obloha sa trochu rozplakala, ale my nepodliehame panike a čakáme na okno. A oplatilo sa, za nedlho všetky tri sedíme na ihle a Mengusovskú dolinu máme na dlani. Sálame energiu a dolu si odnášame pocity, ktoré môžete zažiť len vo výškach hôr.

Ďalší výjazd do Skalnatej doliny nebol úspešný. S Katkou sme nabudené Na Lomnicu a Kežmarský štít. Dostali sme sa ale iba do Lomnického sedla. Kde nás víchor doslova zahnal späť. Predpoveď je všelijaká, a tak schádzame dolu. Pod Lomnicu sa vraciame týždeň na to. Do steny nastupujeme ako druhá dvojka. V pravej časti steny chalani robia prvovýstup na čele so Smolom. Gipsyho feratou sa doslova roztrhlo vrece s horolezcami
a turistami. Téryho kuloár sa zaplnil ako Václavské náměstí turistami. V stene bolo tiež rušno. V Stanislawskom sme našťastie sami. V prvých dĺžkach nám ale dýchajú na krk “Hokejkári”, kúsok ďalej križujeme dvojicu, čo lezú Platňami hokejky a na záver ešte skočíme do úsmevu poliakom, nakoľko sa spájame s Puškášovou cestou.

Leto lezecky skromné, ale plné pekných zážitkov s babami na lane. A o tom to je, ďakujem.