fbpx

Povinná rodinná pohoda končí a my sa valíme smer Nová Lesná s povinnou zastávkou v Banskej Štiavnici, kde naberieme členku VHR Haike. V rámci slovenského folklóru si dáme pohárik miestneho vína preloženého čečinou. Po zastávke v modro-červenom reťazci vypadávame z auta na mieste činu- apartmán Plesnivec. Postupne prichádzajú ďalší členovia expedície a náš počet sa zaokrúhľuje na 6 HKFákov. Večer naberá rýchly spád a niečo mi hovorí, že ráno nebude múdrejšie než večer.

Pondelok 05:00

Stávame, raňajkujeme, pakujeme. Smer Starý Smokovec-Hrebienok-Kráľovský žľab-Slavkovský štít. Tento deň sa autor článku rozhodol zhrnúť v nasledovnej foto-dokumentácii.

22:00 Apartmán
07:30 Hrebienok

Nazbieral som všetok eutuziasmus a šup do Kráľovského žlabu. Predieračka kosovkou asi 45 minút v daždi až sme došli pod skalné prahy, cez ktoré sa dostať síce nebol problém, ale vzhľadom na POČASIE sme sa otočili. Naše kroky smerovali na Zbojnícku chatu. Moja telesná flóra sa zlepšovala každým krokom a ku koncu som nás huckal na Vareškový hrebeň alebo Svištovku. Po dostatočnom uzemnení sme si dali len 6 gulášov zopár pív a horcov, stretli Vikinu a v tej správnej nálade sme sa vydali na zostup. Zoznámili sme sa s Danom (tatranský endemit), ktorý bol našou krvnou skupinou a ukázal nám miestny podnik u Maďara v Starom Smokovci, kde nám Viki ukázala ako je možné, že východniare tak veľa znesú:

WP_20151228_018
Horec zapíjaj výhradne držkovou!

Po výdatnej párty v Duo pube sme pokračovali v podobnom duchu aj v Lesnej. S domácim sme naplánovali výstup na vrchol Patria.

Utorok 06:00

Stávame pohodlne a dávame si na čas. Ľahká túra na Patriu, kde prístupová cesta vedie zo Štrbského plesa po žltej značke. Asi po 45 minútach odbočíte pri jazierku pred vodopádom Skok do vizuálne najširšieho žlabu. Vrchol sme dosiahli  za necelú 1 hodinu a 15 minút. Bez mačiek len s oporou cepína. Inverzia bola nádherná a cítili sme sa ako pri mori.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Variant 2
Vrchol Patria 2203m
Len tak skočiť a prechádzať sa obláčikmi

Mali sme dobrý čas, počasie prialo. V tejto oblasti sa nachádza ihla Patria, ktorú sme chvíľu hľadali, ale nachádzala sa pod inverziou tak sme boli uchránení pred úchvatným pohľadom. Po dostatočnom leňošení sa poberáme dole. Obúvame mačky a schádzame do mliečnej krajiny. Poobede sme si spríjemňovali chvíle vedomostnou hrou Slovensko, ktoré už mal každý po hodine hrania v paži. No nič. Patria áno patriotizmus nie.

Streda 04:30

Cieľ Lomnický štít. Zalepujeme otlaky, tlačíme raňajky a nechávame Haike napospas perine. Odišlo jej koleno. Jasná obloha napovedá úžasný deň. Výstup po zjazdovke je monotónny a únavný. Keď človek zdola pozerá celý čas na vrchol a že je to sakramentsky ďaleko, každý krok je morálne ťažký. Náladu mi dvíha až nesmierne zľadovateli terén, kde nás Paťo naučí výstup po ľadovci pomocou cepíno-kramlí. Konečne to malo nádych alpinizmu a cesta na Skalnaté pleso ubehla ako voda. Tu sme objavili snežný útvar, ktorým chceli autori napovedať, že v Tatrách napadlo akurát tak…

WP_20151230_017
Peter lezie na hovno… doslova
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Variant 1
Odhádzaná cesta

Výstup viedol z Lomnického sedla kompaktným, utlačeným a vychodeným snehom. Ale aj tak sme si dávali bezpečnostné rozostupy, keby niečo… Prvý plán bol obísť kramle vpravo žľabom, ale počúvli sme Paťa a dali sme to po retiazkach. Po vyše sa žľab zužoval a okrem jedného ľadového prešvihu to bolo skôr o morálke ako o vede a technike. Krátko pred 11 hodinou sme dosiahli vrchol.

Lomnický štít 2634m

V najvyššie položenej krčme Paťo investoval do našej budúcnosti: pivečko, kávička, štrúdlička. Výhľady sme si užili krátko, fúkal silný severák a niektorí členovia mali naponáhle. S Dianou a Paťom sme sa rozlúčili a v trojici zostupovali. Postretávali sme kopu horských vodcov, ktorí nám dali kopec typov na ďalšie túry. Po ceste na Skalnaté pleso sme sa rozprávali asi so všetkými a šírili tak dobrú náladu s úspešného výstupu. o 15:00 sme už stáli na parkovisku a tešili sa na párky našej gazdinej Haike. Spišské chutili výborne!

Nie veľa je času,

kým človek obráti sa k prachu.

Ten moment však príde nečakane,

ostane len otázka: Prečo pane?

Objatia Tatier majú dve tváre,

šťastne žiť i nebyť v práve.

Prestať navštevovať naše hory, to hriech by bol,

i keď ťažko ak na srdci cítiš bôl.

Odišiel si kamarát, horolezec, manžel, otec i syn,

no v našich dušiach ostávaš!

Ahoj!

Článok venovaný na pamiatku priateľovi klubu HKF

Resumé:

Pondelok 28.12.2015

Rozcvička na Zbojnícku chatu-aklimatizácia (Peter K, Jakub F M, Majo B, Haike I)

Rozcvička na Chatu pod Rysmi (Diana T, Patrik B)

Utorok 29.12.2015

Vrch Patria  (Peter K, Jakub F M, Majo B, Haike I)

Vrch Svišťovka (Diana T, Patrik B)

Streda 30.12.2015

Vrch Lomnický štít (Peter K, Jakub F M, Majo B, Haike I, Diana T, Patrik B)

zdroj: http://www.miropeto.sk/sprievodca/vseobecne-informacie-o-sprievodcovi/

Viac fotiek: http://ds.jacks.sk/photo/#Albums  (heslo na vyžiadanie od Rozbušky)